Hebben de officiële omleidingsroutes (U-routes) wel zin?

Op diverse plekken in het land kom je borden met U-routes tegen. Het idee hierachter is dat deze omleidingsroutes gebruikt kunnen worden bij wegwerkzaamheden, ongelukken etc. In de praktijk hoor of zie ik echter nooit bij de verkeersinformatie dat er naar deze routes verwezen wordt. Ik vraag me dus af of zij nog wel enig nut hebben, of dat dit gewoon een volkomen mislukt experiment is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K

Antwoorden (1)

Als het nodig is worden die (lokale) routes aangegeven via de matrixborden of een tekstkar.
Op de radio wordt dan vaak alleen gemeld "wordt omgeleid" en de alternatieve routes die op de radio genoemd worden zijn vaak routes van andere snelwegen. (want die hebben een veel grotere capaciteit).
Ik zie het nut er zeker van in.