Moet er altijd een waarschuwingsbord bij een verkeersdrempel staan?

Recent is er op een weg waar ik vaak overheen rijd twee drempels gelegd. (terecht!) maar er staan geen waarschuwingsborden bij. Is het verplicht om hier een waarschuwingsbord bij neer te zetten?

6 jaar geleden
in: Vervoer
3.5K

Het beste antwoord

Nee, dat hoeft niet. Bij de introductie van het nieuwe verkeersbord J38 staat in de toelichting dit: "Voor de gevallen waarin aankondiging van of waarschuwing voor een verkeersdrempel door middel van een bord wenselijk wordt geacht, worden tot nu toe verschillende borden gebruikt."

Het is dus aan de wegbeheerder om te bepalen of het nodig of wenselijk is, om een bord te plaatsen om voor de drempel te waarschuwen.
6 jaar geleden
SentWierda
6 jaar geleden
De meeste verkeersdrempels worden aangebracht in 30 km straten. Een bord daar neerzetten voor een standaard brede drempel voegt eigenlijk niets toe. Als de drempel een afwijkende vorm heeft - bijvoorbeeld een ronde bol in het midden of een vierkant in het midden - dan kan een bord functioneel zijn.;