Op welke leeftijd mag je deze step rijden?

Ik heb een elektrische step gevonden op bol.com! Ik wil hem voor mijn zoon kopen, hij is 13 jaar. Wanneer mag je een elektrische step kopen?
(Step gaat volgens bol.com 24 km/u)

Toegevoegd na 26 seconden:
Link: https://www.bol.com/nl/p/step-razor-electric-e300s-grijs/9200000051359129/?suggestionType=browse

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
2.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.vraaghetdepolitie.nl/verkeer/overig-verkeer/mag-ik-met-mijn-elektrische-step-buiten-rijden.html

Antwoorden (2)

Om met een elektrische step (motorstep) op de openbare weg te rijden, moet je minimaal 16 jaar zijn.

Toegevoegd na 39 minuten:
Kopen mag altijd en gebruiken op eigen terrein ook. Eigen terrein is dus je eigen tuin of erf, niet het park in de buurt, ook niet op stoepen en pleintjes.
6 jaar geleden
Bijna altijd geldt: op geen enkele leeftijd mag je met een elektrische step op de openbare weg rijden.
De meeste elektrische steps mogen in Nederland niet op de openbare weg komen. Rijd je wel op de openbare weg dan ben je onverzekerd, maar bij een ongeluk wel aansprakelijk. Je krijgt een boete van 360 euro, de step wordt in beslag genomen en vernietigd.