Wat betekent een bordje met de letters 'S-Z'achterop een fiets?

ik heb er helaas geen foto van. Maar ik zag vanmiddag een fiets met achterop de bagagedrager een ovalen bordje bevestigd met de letters S-Z er op. Nou ken ik wel van dat soort bordjes met S-H er op (slecht horend), maar deze ken ik nog niet. het meest logisch lijkt mij dat die letters 'slecht zien of zicht' betekent. Maar iemand die slecht ziet verwacht ik niet op een fiets deelnemend aan het verkeer. Of denk ik een beetje simpel?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
3.9K

Antwoorden (1)

Jawel, dat betekent slechtziend. Er zijn slechtzienden die toch genoeg zicht hebben om veilig te kunnen fietsen, indien de andere weggebruikers er een beetje rekening mee houden. En daar is dus dat bordje voor bedoeld.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ah, bedankt voor het snelle antwoord.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Er is ook een SH bordje. Inderdaad, voor slecht horenden.
https://www.hoorzaken.nl/sh-bordje-limited-hearing-fiets/
dudemeister
6 jaar geleden
heel soms zie je ook wel eens NL bordjes op fietsen niet lopen