kan je zomaar een paar tanken benzine laten vullen in venuzuela en verkopen in belgie?

hallo ik zou graag meer info krijgen hoe je het best de benzine van venuzuela nar belgiebkan krijgen en wat de extra kosten hiervoor zijn (taksen...) mag dit eigelijk ook zomaar dit doorverkopen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
5.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"hallo ik zou graag meer info krijgen hoe je het best de benzine van venuzuela naar belgie kan krijgen" Dat kan ik je zo verklappen, dat is per boot... Andere opties zijn simpelweg niet mogelijk of economisch haalbaar. Wel goed naar de naam van het land blijven kijken, anders kom je niet waar de benzine maar €0,30 per liter is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En dan komt de accijns btw en andere belasting ook nog een serieuze post transport kosten en jij wil waarschijnlijk ook nog wat verdienen en dan is het toch hele dure benzine.
Vooral de regering verdient aan brandstof percentage voor raffinaderij en pomphouder valt best mee per liter
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daar ga je op verliezen. Invoerrechten, transport kosten, en brandstof valt onder "gevaarlijke stoffen" met vervoer dus dubbel duur.
En ook vind de belastingdienst dat niet zo leuk..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
maar daar kost de benzine maar 1 cent per liter het gaat tog niet meer als 50 cent aan belastingen kosten per liter want dan heb ik nog altijd een goede winst
tinus1969
7 jaar geleden
@lolerbol; zie https://www.unitedconsumers.com/tanken/informatie/opbouw-brandstofprijzen.asp
62% van je brandstofprijs (de link gaat uit van 1,70 euro/liter, dan is 62% zo'n 1,05 euro) is belasting.
tinus1969
7 jaar geleden
Overigens is, omgekeerd, de benzineprijs in Venezuela blijkbaar kunstmatig laag door subsidies.
http://nos.nl/artikel/2016568-houden-de-venezolanen-hun-spotgoedkope-benzine.html Dat betekent dus, dat je niet in grote hoeveelheden benzine kunt kopen tegen die prijs om te exporteren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
er staat tog nergens dat je niet in grote hoeveelheden kan kopen? en ja bedankt naar belgie heeft het mischien niet veel nut maar weet iemand een land met weinig accijnzen en btw op benzine
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en @tinus1936 btw word berekend op aankoop niet verkoop dus 21% van 1cent
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik bedoelde op aankoop+accijnzen*
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je koopt in het buitenland en ga ervan uit als bedrijf dus btw 0
Mocht je als particulier dit willen doen dan lukt dat zeker nooit
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik neem aan dat je niet gaat smokkelen. Vraag dit gewoon aan de douane. Als ik met mijn vliegtuig aankom, hoef ik geen belasting te betalen over de brandstof in mijn tank. Toen ik ooit vanwege gewichtsproblemen wat moest overhevelen, heb ik dat gewoon in de tank van mijn auto laten lopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt voor het antwoord! nu moet ik alleen nog weten in welk land het minst acczijnzen zijn!
tinus1969
7 jaar geleden
@lolerbol, je schrijft: "en @tinus1936 btw word berekend op aankoop niet verkoop dus 21% van 1cent"
Klopt niet. BTW wordt berekend over de verkoopprijs. in NL dus 21% over 1,40; eindprijs 1,70.
tinus1969
7 jaar geleden
@lolerbol; om over na te denken: Je bent vast niet de eerste die dit bedenkt, dus als het mogelijk is om zo geld te verdienen , dan zou iemand wel op olietanker schaal benzine in Venezuela inkopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
je hebt gelijk over de btw... maar wat zou er dan niet kloppen om het te doen naar een ander land met weinig accijnzen?
tinus1969
7 jaar geleden
@lolerbol, als je het exporteert naar een land met minder accijnsen, is in dat land ook de benzineprijs lager. Het enige waar jij mee te maken hebt, is de netto verkoopprijs na belasting.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus stel je moet geen accijnzen en btw betalen in een land waar de benzine maar 0.60 € kost en ik haal hem in venuzuela voor 0.01€ dan gaat mijn geinvesteerde bedrag x60
tinus1969
7 jaar geleden
@lolerbol, dan zou ik eerst eens kijken of je 'stel dat' wel klopt. Als ergens benzine 60 cent kost, dan is dat blijkbaar de kostprijs (inkoop, transport, belasting, kosten van de pompmedewerker, etc). Aardolie/bezinehandel is, zoals dat heet, een competitieve markt, met veel handelaren die geld proberen te verdienen met dit soort prijsverschilletjes tussen aankoop en verkoop.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@tinus ja dat klopt maar als ergens de benzine 60 cent kost en ik verkoop mijne aan 50 cent dan gaan nog altijd veel tankstations mij benaine kopen en heb ik nog altijd veel winst! het enigste probleem is de kostprijs van de investering daar moet ik nog wat voor sparen!
tinus1969
7 jaar geleden
@lolerbol, denk jij nou echt, dat je de eerste bent die dit soort dingen bedenkt? Als iemand ergens Venezolaanse benzine in kan kopen, en voor 50 cent kan verkopen in een land waar de benzine anders 60 cent kost, dan was dat allang gebeurd en kost de benzine daar inmiddels 50 cent.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@tinus geef dan een antwoord waarom dat niet mogelijk is
tinus1969
7 jaar geleden
@lolerbol, wat snap je niet aan de antwoorden/reacties die zijn gegeven?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
omdat er geen grondige reden is dat het niet mogelijk is
tinus1969
7 jaar geleden
@lolerbol, en wat vind je van de niet-grondige redenen?

Het beste antwoord

Nee, je kunt niet zomaar even een paar tankjes benzine in Venezuela laten vullen om in België te verkopen.

Je bent misschien op het idee gebracht door het verschil in verkoopprijs aan de pomp. Dat verschil wordt voornamelijk veroorzaakt door accijnzen en btw. Als je geïmporteerde benzine verkoopt, zul je die accijnzen en btw ook in rekening moeten brengen en afdragen aan de overheid. Per saldo is je benzine dan weer even duur als de benzine elders in België.

Daarnaast krijg je te maken met invoerheffingen, transportkosten en diverse vergunningen voor transport, opslag en verkoop van gevaarlijke stoffen. Dat maakt jouw benzine zelfs duurder dan die van de concurrent. Daar komt nog bij dat de productie van benzine in West-Europa hoger ligt dan de vraag, wat het nog minder interessant maakt om te importeren.

Het kan dus wel, maar niet zomaar en het is maar zeer de vraag of dit op een of andere manier zinvol is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nickboven weet u ook hoeveel deze taksen kosten?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@lolerbol Je kunt eens kijken bij http://www.auto55.be/nieuws/26989-hoeveel-kost-benzine-en-diesel-zonder-belastingen en http://financien.belgium.be/nl/ondernemingen/accijnzen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt! de accijnzen zinn een beetje te hoog in belgie dus weet u een land met minder accijnzen op benzine
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/brandstofprijzen-europa als je op bovenstaande link klikt kun je de landen vinden met de laagste accijns, ervanuit gaande dat de brutoprijs van benzine overal gelijk ligt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@lolerbol: Laat het idee varen, het dichtstbij van zo goedkoop mogelijk rijden is de emigreren naar Venezuela....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt @theo15!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@roquetrader waarom?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@lolerbol: Omdat het idee onhaalbaar is... Het is een zeepbelletje, kijk in Turkmenistan zijn elektriciteit en gas gratis... Waarom richt jij je pijlen daar niet op? Is net zo haalbaar als jouw idee van benzine uit Venezuela. De auto wel ombouwen naar gas is dan de kleinste hobbel in het avontuur....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Om wat ik hierboven beweerde nog even te staven:
https://en.wikipedia.org/wiki/Turkmenistan
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@roquetraider hoezo is dat ook niet migelijk om dat hier te verkopen?