Boete uit Frankrijk niet betaald wat nu ?

Eerste boete had ik niet oprijd betaald het ging om een bedrag van 90 euro nu inmiddels opgelopen tot 375 eeuro ik heb contact met gun opgenomen ( antai ) of het mogelijk was om in 4 termijnen te betalen maar dat kon niet. Wat zijn de gevolgen als ik de boete niet betaal voor 17-05-2016

Toegevoegd na 52 seconden:
Kan mijn Nederlandse rijbewijs worden afgepakt ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
12K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik dacht dat dat tegenwoordig overgedragen wordt aan het cjib, door het Nederlandse incassobureau dus. Als je dan niet betaald, zal je net zo behandeld worden als andere Nederlanders die een boete niet betaald hebben, uiteindelijk zal je van je bed worden gelicht en vastgezet voor een maximaal aantal dagen, of tot de boete betaald is. Ik kan het mis hebben, maar ook in dit geval zal het geen reden zijn, om je rijbewijs in beslag te nemen.

Antwoorden (1)

"Wat gebeurt er als ik een verkeersboete uit het buitenland niet betaal?

Betaalt u een verkeersboete uit het buitenland niet, dan ontvangt u meestal een 1e en 2e aanmaning. Vaak wordt ook het boetebedrag hoger.
Inning boete bij niet betalen

Betaalt u de boete na een aanmaning niet? Dan kan de EU-lidstaat de inning van deze boete overdragen aan Nederland. Het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) int de boete en brengt € 9 administratiekosten in rekening.
Bezwaar tegen verkeersboete buitenland

Bent u het niet eens met de verkeersboete of heeft u vragen over de overtreding? Neem dan contact op met de buitenlandse instantie die u de boete heeft opgelegd. Op uw boete staat uitgelegd hoe u bezwaar kunt maken.

De Nederlandse overheid doet geen uitspraken in individuele zaken. Ook mengt zij zich niet in de proces- en rechtsgang zoals die in ander EU-landen gelden."

Toegevoegd na 13 minuten:
Als je een boete niet betaalt, kan het CJIB als dwangmaatregel max. 4 weken je rijbewijs invorderen, max. 4 weken je auto in beslag nemen en de kantonrechter kan aan de officier van justitie toestemming geven om je max. 7 dagen te gijzelen.
Overigens moet je ook na zo'n dwangmaatregel nog steeds een boete volledig betalen.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik het goed begrijp, krijg ik dan de boete van het cjib en als ik die niet betaal dan gaan ze over tot rijbewijs invorderen of gijzelen etc ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heeft u de boete op de vervaldatum van de tweede aanmaning nog niet (volledig) betaald, dan kan het Openbaar Ministerie een dwangbevel of een arrestatiebevel uitvaardigen. Deze tekst op de site van het CJIB is duidelijk
https://www.cjib.nl/Onderwerpen/Europese-uitwisseling-inning-boetes-en-confiscatiebeslissingen/Europese-boete/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.cjib.nl/Onderwerpen/Europese-uitwisseling-inning-boetes-en-confiscatiebeslissingen/Europese-boete/dwangbevel-voor-een-europese-boete.aspx