Ik heb een keurings brief verstuurd zonder afzender of postzegel komt deze aan bij het CBR?

Het was een retour enveloppe van een oogspecialist van wege een keuring voor het rijbewijs keuring. kosten 75 euro, ik heb vergeten een postzegel te plakken en er een afzender op de brief te schrijven, in de brief staan alle gegevens gaat het CBR die brief toch behandelen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
4.2K

Het beste antwoord

Wat bedoel je met retour envelop? Stond er een Antwoordnummer op? In dat geval hoef je geen postzegel te gebruiken. Wanneer het geen Antwoordnummer was maar puur een Postbus dan kan het zomaar zo zijn dat de brief niet aankomt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als de post gefrankeerd had moeten worden (geen antwoordnummer dus) en de afzender niet op de buitenkant van de enveloppe staat, dan zal Post.nlhem toch afleveren op de plaats van bestemming, met een strafportkaart eraan bevestigd.

De ontvanger (het CBR in dit geval) kan kiezen:
@ de post accepteren (waarbij Post.nlpost ervan uitgaat dat de ontvanger de strafport betaalt) of
@ de post en de strafportkaart met opschrift "geweigerd" los van elkaar op de bus gooien, met doorgehaald adres op de envelop en zonder het adresetiket op de strafportkaart.

Wat het beleid is van het CBR rond ongefrankeerde post weet ik niet.
Computoon
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Maar wat doet postnl er dan mee, want er staat geen retouradres op?
Computoon
8 jaar geleden
Ik vermoed: vernietigen. We hebben immers briefgeheim in ons land en dat mag (op speciale wettelijke uitzonderingen na) niet geschonden worden.
Antoni
8 jaar geleden
Een speciale afdeling van PostNL mag, ondanks het briefgeheim, brieven wel openen. Die afdeling heeft hiervoor een speciale toestemming. PostNL doet er ècht álles aan om brieven te kunnen (terug)bezorgen.