Hoe voer ik coördinaten in een Tom Tom navigatiesysteem in?

Ik heb i.p.v. een adres, twee coördinaten van een bestemming gekregen. Waar en hoe voer ik deze in een Tom Tom navigatiesysteem in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
17.4K

Het beste antwoord

Om naar een locatie te navigeren met behulp van breedte- en lengtecoördinaten, voer je de volgende stappen uit:

Tik in het hoofdmenu op Navigeer naar...

Tik op Lengte- en breedtegraad
Voer de coördinaten in en tik op OK.
De breedte- en lengtegraden kunnen drie verschillende indelingen hebben:

Graden (d.d°) - 49.5000°, -123.5000°
Minuten (d°m.m') - 49°30.0', -123°30.0'
Seconden (d°m's'') - 49°30'00"N, 123°30'00"W
Je navigatiesysteem is standaard ingesteld op Graden. Voor de stappen om het formaat te wijzigen, selecteer je het navigatiesysteem in de onderstaande lijst.

Deze lijst staat in de bron.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als dit met jouw TomTom niet werkt, kun je het ook op de volgende manier doen:

1. Open Google Maps.
2. Voer in het zoekvak de coördinaten in. Hier volgen enkele voorbeelden van geaccepteerde notaties:
-Graden, minuten en seconden (DMS): 41°24'12.2"N 2°10'26.5"E
-Graden en decimale minuten (DMM): 41 24.2028, 2 10.4418
-Decimale graden (DD): 41.40338, 2.17403
Er wordt een speld geplaatst op de locatie van uw coördinaten.

Op de plek van de speld is wellicht een adres. Als de coördinaten bijvoorbeeld ergens in het bos zijn kun je het dichtstbijzijnde adres zoeken en dat intikken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het is gelukt.

Andere antwoorden (1)

In het menu "navigeer naar..." is bij veel Tomtoms een tweede menupagina te vinden met het pijltje links of rechts op het scherm. Op mijn Tomtom Pro 7100 omvat de eerste pagina de items Thuis, Favoriet, Adres, Recente bestemming, Nuttige plaats en Mijn locatie. De tweede pagina heeft Locatie op kaart, Lengte- en breedtegraad, Gesproken adres en Positie van laatste stop. Deze twee menupagina's zijn ook te bereiken via "Toon kaart" en dan "zoek".