Wat is precies het verschil tussen energielabel F en B voor de auto?

Hallo,
Ik heb een auto gekocht via marktplaats, hier stond nog geen energielabel vermeldt van de auto. Nadat ik een rapport heb opgevraagd voor de auto, zag ik dat de auto een energielabel heeft van F.
Dat klinkt niet zo zuinig? Betekent dit nou, dat ik erg vaak moet tanken, dat de auto gewoonweg erg veel verbruikt?

Stel ik rij in een auto met label B, van Limburg naar Groningen, moet ik dan minder tanken, dan met mijn auto met label F?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
3.3K

Antwoorden (1)

B is ongeveer 20 tot 10 procent zuiniger dan de gemiddelde auto uit dezelfde klasse.
F is ongeveer 20 tot 30 procent onzuiniger dan de gemiddelde auto uit de zelfde klasse.
Dit maakt dat als je met een B klasse rijd je tot 40% aan energie kan sparen,dat maakt dat je dus ook veel sneller zal moeten tanken.

Toegevoegd na 1 minuut:
als je met een F rijdt.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Auto's uit de F klasse hebben doorgaans een grotere tank zodat je niet vaker aan de pomp staat dan een ander... je bonnetje ziet er wel heel anders uit...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar,als ik dus een grotere tank heb,hoef ik niet zo heel vaak te tanken toch?omdat ie dan nog vol is. Een kleinere tank moet dan vaker tanken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet net zovaak tanken, ik had een auto met een F label die reed 1op9(als ik zuinig reed) maar had een 70 liter tank. Nu heb ik een auto met een D label die rijdt 1op10 maar heeft een 60 liter tank, actieradius is bij beide auto's ~600 Km