Als je met een opendak in een cabrio rijdt in de regen, word je dan nat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
3.9K
Amadea
9 jaar geleden
Wat dacht je?
Thecis
9 jaar geleden
Wat dacht JIJ?
Thecis
9 jaar geleden
Mijn reactie was dan ook naar Amadea. Had ik er duidelijker bij moeten zetten.

Antwoorden (5)

Je schoenen blijven droog, maar zeker je bovenlichaam zal nat worden. Als je goed oplet, zie je ook wel eens dat cabriorijders dan stoppen om gauw het dak dicht te doen!

Wat je achter de voorruit minder aan rechtstreeks op je kleding vallend water krijgt, wordt deels gecompenseerd door met luchtwervelingen meekomend "fijn"verdeelde druppeltjes (waternevel).

En de waternevel achter andere voertuigen is vervuild met opspattend water achter de banden. Kijk maar naar de vaak opvallend vervuilde achterzijde van vrachtwagens; je eigen auto wordt aan de achterzijde in regen ook erg vies.

Ik heb drie Lelijke Eenden gehad vroeger (dus standaard met roldak), maar ik ben dat nat worden zelf nooit helemaal uit gaan testen!
Bordensteker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
'n eend is geen cabrio maar 'n cabriotop. ik heb eens 'n mazda 121 cabriotop gehad en daar werd je ook nat in met open dak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je maar 'n beetje snelheid hebt dan word je niet nat van 'n regenbui.
door de lucht stroom komt er gèèn water binnen.
als je maar 'n beetje snelheid hebt dan word je niet nat van 'n regenbui.
door de lucht stroom komt er gèèn water binnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
?
Zes minuten hierna meld je in een reactie dat je in je Mazda cabriotop wél nat werd van *regen*.
Maar niet van een regen*bui* dus? Door flink door te rijden ... dus het ligt maar net aan wat voor regen, of wat voor cabrio, met een ver naar achteren doorlopende voorruit bijvoorbeeld. In flinke regen komt het water zeker wel naar binnen, dat kun je horen aan het lawaai van de regen op de voorruit! Die druppels zijn niet voor één gat te vangen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je hebt het niet begrepen .
'n eend en die mazda 121 zijn cabriotops dus gèèn cabrio's
Als je rijdt blijf je behoorlijk droog tenzij je achterpassagier bent.
Helaas moet je wel eens stoppen en dan word je geheid nat.
Nou, dat is mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel soms bij een bepaalde snelheid blijf je bijna droog ( de snelheid verschilt per type cabrio ) maar nee meestal wordt je kledder nat ! Maar niet van voren of van boven !?!?? Juist van achter dus in je nek en op je schouder . Hoe komt dat , ? De lucht gaat over je heen en trekt zeg vacuüm op je schoot . Dat wordt weer aan gevuld met lucht van achter . Vaak wordt dat vervelende effect met een wind scherm achter de voorstoelen geminimaliseerd . Dus een echte twee zitter met gelijk achter de voorstoelen een wind scherm blijft betrekkelijk droog .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe harder je rijdt, deste droger je blijft. De luchtstroom rond de auto zorgt dat de meeste regen over de auto heenwaait, mits de auto voldoende snelheid heeft. Mythbusters heeft dit uitgebreid onderzocht.