Mijn taxipas verloopt terwijl ik wegens een ongeval in de ziektewet zit en dus medisch afgekeurd zal worden. Moet ik opnieuw examen doen?

Hoe lang is mijn pas nog geldig na de verloopdatum? Als het goed is wordt ik over enkele maanden weer goedgekeurd, maar in die tussentijd verloopt mijn pas.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
7K

Het beste antwoord

De pas is verlopen en dus niet meer geldig na die datum. Je mag dan niet actief taxichauffeur zijn. Dat betekent niet dat je ongeschikt bent.
Net als bij een verlopen rijbewijs staat dit geregistreerd en kun je na het verlopen gewoon een nieuwe gaan halen zonder opnieuw examen te hoeven doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan uitstel van aanvragen, want dit is overmacht. wel uitleggen waarom. Je zal dan na een paar maanden een nieuwe oproep krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na de verloopdatum is uw pas niet meer geldig. Maar u kunt uw situatie voorleggen aan IVW.
Om uw chauffeurspas te verlengen heeft u uw Inspectie Verkeer en Waterstaat-nummer nodig en de einddatum geldigheid van uw pas. Met deze gegevens bij de hand kunt u bellen met het Informatiecentrum 088 - 489 00 00 (lokaal tarief). Doe dit in de laatste drie maanden voordat uw chauffeurspas afloopt, maar wacht niet tot de laatste dag van de geldigheid.