80, tenzij anders aan gegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In het kader van duurzaam veilig is de N416 als een gebiedsontsluitingsweg ingericht. De maximumsnelheid is 80 km/h buiten de bebouwde kom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De N416 is niet de Cuneraweg, dit is de N233.

Op de doorgaande weg van Veenendaal naar Ochten de N233 geld een maximum snelheid van 80km per uur. Er staat 1 flitser, deze staat bij de spoorwegovergang richting Achterberg.

De Cuneraweg is de N233 vanaf La Montagne tot een paar honderd meter na de rotonde richting Rhenen west, dan word de N233 de Lijnweg tot aan de Rhenensebrug. Verder gaat hij dan als Provincialeweg N233, om dan vervolgens aan het eind (bij Ochten waar je rechts kan naar de McDonald's) weer verder te gaan als Cuneraweg.

Daarna gaat de Cuneraweg nog door Ochten in. (op de rotonde bij de mac 3kwart rond) Tot aan de bebouwde kom mag je 80. Daarna 50 tot aan de waalband dijk. En dan is de Cuneraweg ook echt afgelopen.

MAAR: Onderweg tussen de rotonde met de Afslag Rhenen west, waar de N233 Cunerweg over gaat in Lijnweg, daar gaat de Cuneraweg wel verder binnendoor, onder het tunneltje door. Daar is een 60km zone, totdat je Achterberg binnen gaat, daar is het 30km zone, zodra je Achterberg weer uit bent word het weer een 60km zone. Deze weg volgt totdat je onderaan de Grebbeberg uit komt, op de N225. Vanaf daar het het ook geen Cuneraweg meer.

Toegevoegd na 7 minuten:
Alhoewel, er staat mij vaag iets bij dat tussen Rhenendael en de rotonde met de Rondweg Oost een klein stukje 70km is. Het gaat dan om een paar honderd meter. Maar ik weet het niet 100% zeker, omdat ik daar nooit meer rij, ik neem altijd de Rondweg Oost.

Toegevoegd na 15 minuten:
Dus ik dacht laat ik eens op een kaart kijken. Wat ik nooit heb beseft is dat de Cuneraweg al voor La Montagne begint in het bos. Ik fietste daar vroeger nog wel eens. Het begint dus niet als N233, dat is pas bij de Rondweg Oost.

Het stuk in het bos bij Veenendaal is 60km zone, daarna bij La Montagne 80km (met vermoedelijk dat stukje 70km tussen Rhenendael en de Rondweg Oost)

Al hoewel ik niet zeker ben of je dat hele stuk door het bos met de auto mag rijden, een deel ervan in ieder geval wel.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat stukje 70 klopt inderdaad. En 60 op de parallelweg, maar ik weet niet zeker of die misschien een andere straatnaam heeft.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik denk wel dat de parralelweg ook cuneraweg heet. Deze ligt er nog maar een paar jaar. Dat was vroeger het fietspad. Ik fietste daar elke dag in mijn middelbare schooltijd. Van Rhenen naar Veenendaal. Er staan ook huizen langs die weg. Deze zouden dan allemaal een ander adres gekregen moeten hebben. Ik denk dat het eenvoudiger was om de naam van de parallelweg ook Cuneraweg te noemen.