moet ik een wegenbelasting betalen voor een kinder quad ???

moet je voor een kinderquad wegenbelasting betalen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Een kinderquad of -bike is een motorvoertuig dat aan alle eisen zou moeten voldoen als je er mee op de openbare weg (of stoep, park strand etc.!) rijdt.
Ook moet de berijder over een rijbewijs beschikken.
Dus: je mag uitsluitend op eigen terrein rijden en hoeft dus geen wegenbelasting te betalen.
Kom je wel op de weg dan wordt het voertuig ongetwijfeld in beslag genomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo is het inderdaad. Alle gemotoriseerde voortuigen (ook elektrisch) moeten een eigen kenteken hebben, aan alle veligheids eisen voldoen en de bestuurder moet over een rijbewijs beschikken. Ook voor die kinder scooters, quads en elektrische steppen. Helaas worden ze in sommige gevallen verkocht onder het mom van "dat mag zo wel hoor, het is een kinderding". De verkoper kan het niets schelen wat de koper ermee doet. Op eigen terrein mag het natuurlijk allemaal wel zonder die dingen en eisen. Al zou een helm etc wel verstandig zijn natuurlijk.
Een kinderquad met een cilinderinhoud van max. 49 cc valt niet onder de noemer motorvoertuig en is derhalve vrijgesteld van wegenbelasting.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat wel idd. Maar op de openbare weg moet het ding wel aan de hierboven genoemde eisen voldoen.
jc54
9 jaar geleden
Oké, maar dat was de vraag niet.