Ik heb een Belgische auto gekocht voor export buiten Europa, kan ik dit makkelijk terugdraaien?

Ik heb in België een auto gekocht voor export naar een niet-EU-land. De auto heeft een exportkenteken en staat nu tijdelijk in Nederland. Door omstandigheden gaat de export niet door en wil ik de export in België terugdraaien en de auto verkopen.
1. Is het terugdraaien van export makkelijk in België.
2. Ik wil niet in de auto rijden, maar zo snel mogelijk verkopen. Als ik het niet snel verkoop, wil ik de auto in een Belgische garage parken totdat ik iemand vind die de auto wil kopen. Maar ik wil niet veel belasting betalen, anders verlies ik veel geld.
Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
1.5K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk zullen ze daar in België niet met jouw idee meegaan. Verkocht is verkocht, en dat jij er dan mee blijft zitten is niet hun probleem. Dat is nu eenmaal het risico van handel en tussenhandel. Af en toe zul je verlies moeten accepteren.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met “terugdraaien” bedoel ik niet dat ik geld van de garage terugkrijg. Ik wil de exportkenteken veranderen in een Belgische kenteken. Daarna de auto ergens in België bewaren/parken totdat ik een koper vind.
jc54
10 jaar geleden
Belgische kentekens werken anders dan de Nederlandse. Hier wordt een kenteken op de auto uitgegeven, in België op de eigenaar. Hij/zij neemt het kenteken mee naar de volgende auto.