wat is de maximale snelhied van een 25km voertuig?

ik heb een een uitzending van pownews een 25km voertuig gezien maar op hun snelheidmeter stond 70km ( zoals je hier kunt zien op 8 seconden: http://www.youtube.com/watch?v=OJNjKJFObHs ) nou vroeg ik me af is de maximale snleheid nou 25, 70 of iets heel anders?
en nou is het mij nog steeds niet duidelijk of je hier nou passagiers in mag vervoeren of niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

volgens mij gaan die 25 km per half uur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De max. snelheid van een 25 km. voertuig kan verschillend zijn, echter de maximum snelheid die je er mee mag rijden is 25 km. per uur. Hetzelfde geldt voor scooters en bromfietsen, ze kúnnen sneller, maar ze mógen niet sneller dan de bijbehorende max. snelheid.
Wat betreft het vervoeren van passagiers: als het voertuig daar voor is ingericht, dan mag het.
jc54