Ben je verplicht het aankoopbewijs van een auto te tonen bij een politiecontrole?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
1.6K

Het beste antwoord

Nee het is niet verplicht om een aankoop bewijs te tonen !!!

Wel de tenaamstelling en het kenteken bewijs en je rijbewijs en de verzekerings papieren als daar om gevraagd word

En van alle voertuigen die in mijn Bezit zijn of zijn geweest heb ik maar een keer een aankoop bewijs gehad en dat kwam om dat ik het voertuig bij de dealer gekocht had !!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee een kassabon hoef je niet te tonen, wel moet moet je het deel 1A en 1B van het kentekenbewijs op verzoek tonen.

Deel IA: Voertuigbewijs (oude deel I). Op dit deel staan de voertuiggegevens.
Deel IB: Tenaamstellingsbewijs (oude deel II). Op dit deel staan de gegevens van de kentekenhouder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo estutz, als je bij een controle van de politie aangehouden wordt moet je een rijbewijs direct kunnen tonen.
Een kentekenbewijs kun je ook op een later tijdstip tonen, het hoeft niet direct.
Als antwoord: een aankoopbewijs heb je sowieso niet nodig, de politie kijkt naar https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken= en daar zien ze alle relevante informatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk jij snapt het . Mooi duidelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben een paar maanden geleden bekeurd voor " het niet op eerste vordering kunnen tonen van het kentekenbewijs". Kosten, 45 euro plus administratiekosten.