Kan je een schadeformulier wat ter plaatse is ingevuld bij een aanrijding en getekend, herroepen?

Dit naar aanleiding van mijn vorige vraag over de slippartij,
waarbij de tegenpartij ons aansprakelijk stelt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
4.8K

Het beste antwoord

Als jullie het gezamelijk eens waren mbt wat er gebeurt is en jullie hebben allebei je handtekening gezet, dan vrees ik dat het haast onmogelijk gaat worden om dit te herroepen.

Je kunt het beste morgen direct contact opnemen met je verzekering en precies vertellen wat er gebeurt is. Doorgaans betalen verzekeringen niet graag uit, als zij een mogelijkheid zien de schade op de (verzekering van de) tegenpartij af te schuiven, dan zullen ze daar zeker gebruik van maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, maar ik neem toch aan dat je de waarheid hebt ingevuld, een tip, beken nooit schuld, dat maakt de verzekering wel uit. En het gedeelte waarop je in moet vullen wie er volgens jou schuldig is, is het persoonlijke gedeelte, die hoef je dus niet samen te ondertekenen en mag je dus wel veranderen. Het eerste blad kun je dus niet zomaar herroepen,(tenzij je je kunt beroepen op intimidatie oid, het 2e blad wel. Maar bel morgen je verzekering en leg alles uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.zie bovenstaande reactie.
een schadeformulier is geen schuldbekentenis, nooit meer als de voorzijde invullen en ondertekenen.

Op de achterzijde de toedracht vermelden en evt de tegenpartij aansprakelijk stellen.

Hoe duidelijker je het verhaal naar de verzekering maakt hoe sneller men met een evt claim kan beginnen.

In het geval van een 1 tegen 1 situatie blijft het moeilijk tenzij sporen/wegverloop/bebording je daarbij zouden kunnen helpen.

Ook in het geval van de slippartij blijft dat je de verz. maatschappij moet overtuigen van je (on)schuld.
Maak foto's, pak googlemaps erbij.

Denk aan rechtsbijstand, anwb aanrijdingslijn

Overigens kan je bij jouw maatschappij evt een copie opvragen van het door de tegenpartij ingediende formulier om te kijken of er door de tegenpartij na het ondertekenen geen wijzigingen zijn aangebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan.

En dat kan dus echt, geen giswerk maar een feit.

Als je dat doet ligt de uiteindelijk beslissing bij de verzekeringsmaatschappij. Mochten ook zij beslissen dat jij ten onrecht de schuld op je hebt genomen zullen ze niet uitkeren aan de tegenpartij en jouw schade op hen gaan verhalen.

Of middelen.

Ik heb dit meegemaakt dus neem van mij aan dat het zo werkt. Niets meer dan logisch ook. Iedereen kan zich vergissen, of zich onder druk laten zetten etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn zoon van 16 had per ongeluk schade gemaakt aan de brommer van (toen) zijn vriendje.
Weken later hoorde ik het ware verhaal, dat hij die dag op dat ding gereden had, zonder brommercertificaat. Ze hadden allebei het verhaal veranderd, en ik heb dus het door mijn zoon vertelde verhaal op het schadeformulier ingevuld, en de ouders van het vriendje een ander verhaal.

Mooi dat de verzekering mij of hen aansprakelijk wilde stellen voor valsheid in geschrifte. Het vriendje heeft "getuigen" opgeroepen die zijn verhaal bevestigden, en uiteindelijk hoefde ik niet uit de aansprakelijkheidsverzekering te stappen, maar werd de schade niet vergoed.

Dus verhalen alleen veranderen als ze waar ziijn.