Wat is de leeftijdsgrens voor een elektrische step?

Mijn nichtje (11) wilt een elektrische step en vraagt deze dan ook voor haar verjaardag. Een vriendinnetje van haar (10) heeft er al een van haar ouders gekregen en gebruikt deze dan ook op de openbare weg.

Zelf vroeg ik mij af, is hier geen leeftijdsgrens voor? Naar mijn weten, en naar welke informatie ik vind op internet moet je hier minimaal 16 voor zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K

Antwoorden (2)

Om op een elektrische scooterstep of een motorstep, dit is een step met een verbrandingsmotor of elektromotor, te mogen rijden moet je minimaal 16 jaar zijn.

Een go-ped is een step met een hulpmotor en deze is niet goedgekeurd door de RDW. Je mag er dus niet mee op de openbare weg rijden, ongeachte de leeftijd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Meer info op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijzondere-voertuigen/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-verkeersregels-voor-een-motorstep.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elektrische step
Voor bestuurders van een elektrische step gelden dezelfde regels als voor bestuurders van bromfietsen. Zij moeten minimaal 16 jaar zijn en een geldig rijbewijs AM bezitten.

http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Het-rijbewijs-voor-bromfietsers-en-bestuurders-van-invaliden--en-landbouwvoertuigen-.aspx
jc54