Is er een routeplanner waarbij je kunt aangeven een bepaalde straat te vermijden?

Bij Google maps kun je aangeven 'ik wil van A naar B, maar via C'. Zijn er ook sites/navigatiesystemen waarbij je juist kunt aangeven 'ik wil van A naar B, maar niet via C / niet via een bepaalde straat'?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
4.2K

Het beste antwoord

Ja, veel navigatiesystemen, waaronder TomTom, hebben dat. Nadat de route berekend is, kun je delen van de berekende route vermijden. Er wordt dan een alternatieve route berekend.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag ging niet over navigatiesystemen maar routeplanners, ik denk dat de vraag dan gaat over routeplanners op internet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voorbeeld: laatst moest ik door een stad alleen was een van de hoofdrotondes afgesloten. Ik moest een alternatieve route kiezen, maar zowel TomTom in auto als Google maps op mobiel bleef me naar die rotonde sturen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn tomtom kan dat wel hoor, je moet wel even ergens iets aangeven op dat ding, niet zomaar naar links of rechts gaan. Verder helpt het door eerst eens op je kaart te kijken: waar moet je heen na die rotonde? Naar links of naar rechts? Houd dat dus ook aan als je zelf afwijkt, dan komt het vaak wel weer goed. Mijn man had het ook een keer, die reed midden in Haarlem Centrum en daar was iets opengebroken en welke route hij ook nam, elke keer stuurde de tomtom hem daar ook naar toe. Ik heb thuis op google maps gekeken, wist dat hij naar het noorden moest en heb hem gezegd dat hij zoveel mogelijk de zon in zijn rug moest houden en opeens kwam hij het spoor over (want dat was het probleem van die tomtom, er waren niet veel plaatsen waar hij over het spoor kon).

Andere antwoorden (2)

Ik doe dat met googlemaps. Voer eerst vertrek- en eindpunt in en laat de route berekenen. Bij elke wijziging van straat (bocht etc) zie je een klein rondje en dat kun je overal naar toe trekken. Dus als je die straat NIET in wil trek je dat rondje naar rechts of naar links waar je wel wilt rijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zet er een RNS 300( van VW) in. Je jan daarmee met de traffic toets kijken naar plaatsen waar ze mee bezig zijn en dan kun je ze ook vermijden is herk handig heb ik ook
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
* herk = heel
* jan = kan