Ben je als getuige van een kleine verkeersovertreding in Duitsland verplicht om te komen getuigen of kan het ook schriftelijk?

Als iemand waarbij je in de auto zit die in Duitsland woont in Duitsland een boete krijgt voor te snel rijden en die persoon zegt dat er een rechtzaak komt en je moet getuigen ben je dan verplicht om te gaan? Kan het ook schriftelijk? Hij heeft geen officiele uitnodiging gehad uit Duitsland van de rechtbank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat ga je dan zeggen, hij heeft niet te snel gereden? Hoe kan het dat jij wat anders zag dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van wat bent u nu welbeschouwd een getuige geweest?

Antwoorden (1)

Ik ben getuige geweest van een ongeluk in Oostenrijk en ben door de rechtbank in Breda opgeroepen daar te getuigen. Dus gewoon in Nederland. Schijnbaar kan een advocaat in een ander land je oproepen je getuigenis hier te doen en wordt het vervolgens vertaald en verzonden naar het buitenland.