Mag je op een quad rijden met een scooterrijbewijs/trekkerrijbewijs?

Ik zou graag als ik 16 ben een quad willen kopen en hiermee te rijden met mijn scooter/trekkerrijbewijs.

Mag dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K

Het beste antwoord

Dat hangt er helemaal vanaf wat voor een soort quad je koopt.

"Soorten quads

De maximumsnelheid, het gewicht en het maximum vermogen bepalen de soort quad. De soorten quads zijn:

- de quad die niet goedgekeurd is voor het gebruik van de openbare weg;
- de quad die is goedgekeurd als bromfiets;
- de quad die is goedgekeurd als driewielig motorrijtuig;
- de (zware) quad die is goedgekeurd als personenauto;
- de (zware) quad die is goedgekeurd als bedrijfsauto.
"
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijzondere-voertuigen/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-verkeersregels-voor-een-quad.html

Ik ga er vanuit dat je ermee op de weg wilt rijden, waardoor de eerste categorie afvalt. Je bent 16, dus zou je in principe alleen quad nummer 2 kunnen aanschaffen. Met de andere quad's moet je een rijbewijs B hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord. Kan geen plus geven, want de mobiele applicatie ondersteunt het niet.