ik heb kleren besteld van china, wat zijn de duane kosten?

Ik heb kleren besteld van china.
Moet ik duane kosten betale zo ja hoeveel?
Heet is wel meer waard dan 150 euro

Ik heb ook dingen gehoord als je zegt dat het cadeau is dat er geen duame kosten zijn hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
2.6K

Antwoorden (2)

Volgens de invoercalculator moet je op een bedrag van zo'n 52 Euro rekenen.

http://www.invoercalculator.nl/

Toegevoegd na 1 minuut:
"Het is een veel voorkomende vraag: Krijg ik geen problemen met de douane als ik producten importeer uit China of elk ander willekeurig land buiten de EU? Deze vraag wordt vaak gesteld en er is dus blijkbaar veel onduidelijkheid bij mensen wat wel en wat niet kan. Tijd dus voor een ophelderend bericht. Voor eens en altijd.

Ik begin met de belangrijkste regel die je moet weten:

Pakketjes met een waarde tot 22 euro mogen vrij ingevoerd worden, zonder douanerechten en omzetbelasting.

Voor pakketjes boven de 22 euro moet je betalen. Je hebt hier 2 gevallen:

Pakketjes met een waarde tussen de 22 en 150 euro. Hier moet je omzetbelasting over betalen. In de meeste gevallen is dit 21%.
Pakketjes met een waarde van meer dan 150 euro. Hier betaal je zowel douanerechten als omzetbelasting voor.

Let op:

- Je betaalt ook BTW over de verzendkosten!
- Naast de standaard tarieven brengen postbedrijven extra inklaringskosten in rekening. Dit zijn de kosten die ze maken, door jouw pakket bij de douane aan te melden. Deze kosten bedragen 13 euro (voor PostNL) en 17,50 euro voor EMS zendingen!"

http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/

Toegevoegd na 4 minuten:
Over je vraag over cadeaus, zie overzichtstabel op bovenstaande site:

"Je ziet hier ook de categorie geschenkzendingen. Op Chinese sites staat dit meestal vermeld als ‘’package marked as gift’’. Deze pakketjes zijn omzetbelastingvrij tot 45 euro. Sommige Chinese Webshops zullen je pakketje daarom markeren als ‘’Gift’’, zodat de kans kleiner is dat je inklaringskosten hoeft te betalen. De douane kent deze truck, ga er daarom vanuit dat als je pakketje gepakt wordt je boven de 22 euro bij mag betalen aan de deur."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen betaal je eventuele btw over de kleding. Is de kleding imitatie van een bekend merk dan kan er eventuele inbeslagname gelden