Bestaat er een website waar alle CBR auto-theorie vragen opstaan?

Is er een website van alle mogelijke vragen van CBR die in het theorie examen (B) voor kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
3K
Bordensteker
11 jaar geleden
Ik weet van iemand die bij een heel ander examen de indruk had gekregen dat hij met het uitpluizen van een aantal door de leraren aan deze en gene verstrekte voorbeelden van vragenlijstjes een behoorlijk overzicht zou kunnen opbouwen van welke vragen en welke combinaties vaak terugkwamen in veel van die examens. Een toegankelijke databank was er hier dus ook niet.
Het was meer werk dan verwacht, en het gaf hem de overtuiging dat dit een verkeerde besteding van energie was.
Alhoewel, uiteindelijk was het toch geen verloren moeite, want het was hem hierdoor bijtijds wel duidelijk geworden dat alle examenstof bestuderen de enige oplossing was. En dat werkte!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Als je voor jezelf vragen wil oefenen zou je een CD-rom kunnen kopen met daarop de oefenvragen. Dat heeft mij goed geholpen. Ik heb de theorie zonder lessen gehaald. Leren uit het boek en oefenen met de CD. Ik moet er wel bij zeggen dat de examens toen nog makkelijker waren dan dat ze nu zijn. De categorie "inzicht" zat er toen nog niet bij.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is een website waar veel vragen en antwoorden op staan die lijken op de vragen van het theorie examen van het cbr:
http://www.theorieleren.nu Bronnen:
- http://www.theorieleren.nu

Antwoorden (2)

Nee. De CBR-databank bevat zo'n 4000 vragen en die is niet openbaar.

Het gaat bij de verkeerstheorie (en dus ook in de praktijk) niet om het uit het hoofd leren van foto's maar om het uit het hoofd kennen van de regels en deze snel in allerlei wisselende situaties als het ware automatisch toepassen.

"Ieder jaar worden er honderden vragen vernieuwd of toegevoegd aan de CBR-databank (niet openbaar). Die bevat zo’n 4.000 theorievragen, onderverdeeld per onderwerp. Uit de vragenbank worden geautomatiseerd zogenaamde ‘series’ samengesteld, die gebruikt worden voor een examen. In iedere ‘serie’ komen vragen uit de verschillende onderwerpen volgens de exameneisen naar voren. Het is belangrijk dat alle sets hetzelfde niveau vragen van de kandidaat."
Computoon
11 jaar geleden
Nee, maar er zijn wel bedrijven te vinden waar je een dagcursus of online cursus kan volgen waar je in 1 dag alle theorie vragen krijgt die je waarschijnlijk op het cbr ook krijgt. Let op: slagen bij het CBR is niet hetzelfde als je theorie kennen. Het CBR kiest uit enkele honderden foto's maar stelt alleen de vragen vaak anders. Zo weten de theoriebedrijven vaak wel welke vragen er gaan komen door hun ervaring!