Hoe werkt de rijstrooknummering. Is de meest linkse rijstrook nr. 1 of is dat juist de rechtse (bij de vluchtstrook)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer
8.5K

Het beste antwoord

De meest linker rijstrook is nummer 1. Daarna loopt het naar rechts op naar nummer 2, 3 etc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een of andere politiekeling heeft zijn familie bedrijf opdracht gegeven bordjes langs de kant te zetten om de 100 meter (Nederlandse "mijlpalen") met Noord en Zuid aanduiding of zo iets.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lol Net als tellen van links naar rechts als je in de auto zit met de neus de goede kant op. Kudo:-1 voor niet lezen vraag.
Tegengestelde weghelften worden genoemd naar hun ligging: de ene helft ligt noordelijk en de ander zuidelijk van de middenberm bijvoorbeeld, of de ene ligt oostelijk en de ander westelijk.

Op één weghelft worden de rijstroken van links naar rechts genummerd: bij drie rijstroken op één weghelft geldt:

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rijstroken worden vanaf de middenberm geteld. de 2 rijstroken links en rechts van de middenberm zijn R(echts)1 en L(inks)1 dan r2 en l2 enz..