Waarom reflecteren de richtingsborden tegenwoordig zo vlekkerig, soms haast onleesbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Op de site van de ANWB staat het volgende antwoord:

Voor de zichtbaarheid in de nachtelijke uren worden wegwijzers uitgevoerd met verlichting en/of voorzien van retroreflecterend materiaal. Dit materiaal functioneert onder normale omstandigheden uitstekend. Bij dauw en rijpaanslag gaat echter het reflecterende effect geheel of gedeeltelijk verloren. Het lijkt dan of de wegwijzers sterk vervuild zijn en ook de constructie daarachter wordt zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goh dat wilde ik nu ook al tijden weten ;)