Dubbele bekeuring.. Betalen of bezwaar maken ??

Beste .........,

Op 11-11-12 reed ik in Noordwijk omdat ik ergens een afspraak had, maar dat adres kon ik niet vinden. Ik zat op een weg waar ik geflitst werd (om 12.53 uur ) zonder het te weten..(Boete 5km = € 32,00) Even stuk verder stopte ik om even te bellen om te weten te komen hoe ik moest rijden om bij het juiste adres van de afspraak te komen. Na het bellen even een flesje water gedronken en een boterham gegeten en weer verder gereden. Ik was verkeerd gereden en moest draaien, dus op dezelfde weg weer terug. Toen ik (om 13.38 uur) dezelfde flitspaal passeerde werd ik weer geflitst. Nu met een boete 6 km = 38,00) Tijdsverschil 45 minuten..

Mijn vraag: Betalen of is er hier een reden om een bezwaarschrift indienen?

Bijvoorbaat dank voor een reactie. Maja

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (3)

Twee keer een fout = twee keer betalen.
jc54
11 jaar geleden
Het zijn twee losse overtredingen, dus het klopt dat je twee boetes hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helaas zal het betalen worden. Voor 1 feit twee boetes krijgen werkt eigenlijk enkel voor snelheidsovertredingen waarbij je geflitst wordt en nagenoeg tegelijkertijd door bijvoorbeeld een agent aan de kant wordt gezet die je ook een boete geeft. Dan kan je bezwaar maken. Jij bent gaan stilstaan en weer opnieuw gaan rijden hetgeen aangeeft dat het niet 1 voortschrijdende gebeurtenis is.