Hoe lang doet iemand gemiddeld over elk onderdeel bij rijlessen?

Hoe lang doet men over controle van de auto. Voor iemand de snelweg opgaat? Voor je kan parkeren? Voor je echt goed rijd en denk wanneer mag ik nu afrijden? Wanneer je echt verkeersinzicht hebt. Noem maar op.

Toegevoegd na 7 minuten:
Gemiddeld. Bij mijn eerste les mocht ik gelijk alles op een rustige plek. Les 2 mocht ik alles op de N wegen enz. (ging niet heel soepel maar wel soepeler. Derde les weer en ging beter maar niet helemaal foutloos. Volgende les gaan we oefenen op kruisingen, voorrang en spiegelen. Is dat snel, gemiddeld of langzaam?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
14.8K

Antwoorden (4)

daar is geen zinnig antwoord op te geven.
de een is nu eenmaal de ander niet. de een doet het in een keer een rijbewijs halen, de ander heeft er misschien wel 5 keer voor nodig.
en dan vergeten we nog de mensen met faalangst, die bij een speciale rij-instructeur/-school zijn rijbewijs haalt omdat daar véél meer persoonlijke aandacht aan de kandidaat besteedt wordt.

antwoord: geen zinnig antwoord op te geven.

Toegevoegd na 1 uur:
foutloos in een keer is ideaal, maar niet realistisch. waarom heb je tenslotte 15 á 20 lessen nodig om het allemaal te leren? heel simpel, hoe vaker je het doet hoe beter het gaat.
het enige wat je moet doen is oefenen, dat doe je door iedere week een uur te gaan rijden, oefenen.

ik heb het destijds niet in een keer gehaald, op mijn eerste rij-examen zette ik een voorrangskruising op tilt (de motor sloeg af...) daarna ging alles perfect, maar: gezakt...

blijf gewoon oefenen, maak je niet te druk, iedereen wil het in één keer halen, natuurlijk maar in 2 keer mag ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jodokus komt denk ik uit belgie... 15- a 20 uur is daar de norm. In nederland het dubbele....
Echt verkeersinzicht komt past als je zelf gaat rijden, niet tijdens de rijlessen. Een auto inparkeren is vrij simpel, het is eigenlijk alleen wat richtlijnen volgen en wat gevoel hebben. Dat kan je dus in 1 dag door hebben.

Controle over je auto hebben, dus goed optrekken en schakelen, dat komt ook eigenlijk met ervaring. Na een les of 10 moet je dat wel redelijk door hebben, maar dat is wat anders dan het goed kunnen.

Meestal ga je na een les of 5/6 de snelweg op, maar het kan ook later of eerder zijn. Mijn advies is eigenlijk altijd, blijf niet teveel hangen in het lessen. Haal zo snel mogelijk je theorie en ga zo snel mogelijk examen doen. Voor 5 lessen heb je immers ook een examen (qua kosten).

Ik denk dat je ongeveer bij 15 a 20 lessen wel examen kunt doen, misschien haal je het dan niet in 1 keer, maar het is goedkoper dan nog 20 lessen erbij nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je dient de auto geheel automatisch zonder nadenken kunnen bedienen in 10 lesuren.

Na 20 lesuren dient men de bijzondere verrichtingen kunnen uitvoeren.

Na 30 a 40lesuren moet men gereed zijn voor het examen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn volgens onderstaande link 74 onderdelen die je voor je examen moet kennen. Het ene onderdeel is wat theoretischer dan het andere. Sommige vereisen juist weer meer verkeersinzicht. De regel in Nederland is dat een Nederlandse man van 18 jaar ongeveer 28 uur over doet. De rekenmethode is doorgaans je leeftijd +10, ben je een vrouw komt er meestal 5-10 bij. Ben je niet in NL geboren is ook + 5-10 en spreek je geen NL ook +5. Daarnaast is de keuze van de rijschool erg belangrijk. Kies je voor een goedkope rijschool met een laag slagingspercentage waar je instructeur de hele dag zit te bellen, leer je dus niets. Denk niet dat als je 30 uur je achter het stuur hebt gezeten, je ook kan rijden. Je moet wel wat leren van je instructeur, hij moet jouw dus uitleg geven en niet voor telefoniste spelen.