Wegens beroepsuitoefening soms paartrailer nodig. Uitdraaien soms onmogelijk wegens auto's net naast uitrit. Hoe parkeerverbod aanvragen?

Kun je parkeerverbod (telkens 2 meter naast uitrit) aanvragen op grond van beroepsuitoefening?

Toegevoegd na 2 minuten:
Paardtrailer

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (3)

meestal moet dat bij de gemeente zij kunnen je daar verder helpen of informeren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit dien je aan te vragen bij de wegbeheerder. Meestal de gemeente. Om een parkeerverbod (bv. Bord of gele streep) dient een besluit te liggen van de wegbeheerder om het geldig te maken. Hier in het dorp wilde de gemeente in een soortgelijke situatie geen verbod plaatsen. Vervolgens werd er door hen wel een bloembak "tactisch" geplaatst om meer ruimte te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een elegante oplossing, want dan hoeven ze niet te 'handhaven' en kan er verder ook geen ruzie van komen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En het scheelt tijd. De bloembak was binnen anderhalve week geregeld, een besluit duurt meestal een stuk langer.
Onnodig.Bij een kruising of in uitrit is een afstand van vijf meter vrijhouden verplicht