Mag je over deze onderbroken streep van rijstrook wisselen? Zie foto

Of moet je dit interpreteren als doorgetrokken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
foto staat nu gespiegeld.

Het beste antwoord

Wanneer twee strepen naast elkaar staan, geldt de streep die het dichtst bij jou zit.

In jouw geval rijd je op de rechter rijstrook. De rechter streep is het dichtst bij jou, dus die streep geldt voor jou. Die streep is onderbroken. Je mag dus van rijstrook wisselen, ofwel: je mag van de rechter naar de linker rijstrook gaan.

Als je op de linker rijstrook rijdt, is de linker streep het dichtst bij jou. Die streep is doorgetrokken. Je mag dan dus niet van rijstrook wisselen, ofwel: als je links rijdt, mag je niet naar de rechter rijstrook gaan.

Toegevoegd na 40 seconden:

Enneh... als je autorijdt, mag je geen foto's maken...

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Enneh… als je autorijdt, mag je geen foto’s maken" Goed opgemerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zolang je het niet met je telefoon doet valt het niet onder 'bellen achter het stuur' en mag het wel, tenzij het een 'artikel 5' (toch?) wordt: gevaarlijk rijgedrag... (Telefoneren achter het stuur kan trouwens ook gewoon onder dat artikel bestraft worden, alweer een nutteloos wetje...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Artikel 5 is alleen van toepassing bij daadwerkelijke gevaarzetting en kan dus niet altijd worden toegepast.
Cryofiel
11 jaar geleden
Deze foto is met een telefoon gemaakt: een LG GM200, om precies te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgende keer even de exif verwijderen:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Azerty rijdt in een engelse auto met het stuur rechts toch ;)

Andere antwoorden (1)

Als ik het goed zie is deze belijning aangebracht bij een oprit op de hoofdrijbaan van een snelweg.

Is dat zo dan is de linkerlijn te zien als een doorgetrokkenstreep en mag deze niet overschreden van links naar rechts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee de tussenruimte is te klein, de tussenruimte moet dan tenminste 50cm. zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo theobn, heb je een betrouwbare wettelijke bron van die tussenruimte?
Ik zie die lijn namelijk als een stippellijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie inrichtingseisen wegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee nee theo: wie stelt moet bewijzen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit antwoord is volledig juist. +1