moet je je houden aan de snelheid bij inactief werkverkeer?

voorbeeld: je rijd op een 80km weg en ineens zie je een bord dat je 50 km moet rijden i.v.m werkverkeer.
Alleen op dat moment is het werkverkeer niet bezig omdat het al 7 uur s'avonds is.

mag je dan 80 km of 50 km oftewel telt deze verkeersregel dan ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
6.1K

Antwoorden (2)

Zodra er een bord staat moet je je daar aan houden. Helaas het is niet anders, je kunt gewoon een boete krijgen als ze controleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en waar is de bron dan ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij ook + voor de 1 sec. eerder.
Feli met je nieuwe level (maar ik vond je oude avatar mooier)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is maar voor 1 dag, dat wilden mijn zonen graag ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja en om dan nu nog een bron te gaan geven staat ook wat overdreven ;)
Zolang er borden staan die 50 aangeven, moet je daar 50 rijden.

Je zou niet de eerste zijn die een vette prent krijgt omdat hij 80 gereden heeft bij wegwerkzaamheden waar niemand aan het werk was.

Toegevoegd na 19 minuten:
Oke, er wordt een bron gevraagd:

"Het niet van belang of er daadwerkelijk gewerkt wordt. Ook als de wegwerkers niet aanwezig zijn, zijn er redenen om een lagere maximumsnelheid aan te houden. Denk bijvoorbeeld aan smallere rijstroken, beschadigd wegdek of het ontbreken van een vluchtstrook"

http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/veelgestelde_vragen/snelheid_en/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een record, 1 sec later ;-) Plusje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en waar is de bron dan ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duidelijk !