Ik wil een brief naar duitsland versturen. Moet ik onder het adres dan, germany of deutschland schrijven? in het engels of duits?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
11.2K

Antwoorden (3)

Gewoon Duitsland. De naam van het land is bedoeld voor het postbedrijf in Nederland, zodat ze weten dat de brief naar Duitsland gestuurd moet worden.

Toegevoegd na 3 minuten:
De naam van het land wordt dus geschreven in de taal van het land van waaruit de brief gestuurd wordt.

Maar als je Germany of Deutschland schrijft, komt hij ook wel aan.
bamibal
11 jaar geleden
Gewoon in het Nederlands.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook DL voor de cijfers van de postcode zetten. Dan komt ie ook in Duitsland aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt maar de computers bij de post herkennen dat dus niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn zus woont in Duitsland en als ik een kaartje stuur, doe ik de straatnaam, daaronder DL-(cijfers postcode) en dan de woonplaats. Kaartje komt gewoon aan hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zei ook niet dat het niet aankomt, het heeft alleen totaal geen zin. Onder de postcode Duitsland zetten heeft meer zin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo heeft het geen zin als de post dan toch aankomt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duitsland er onder is gewoon het algemene advies, jouw advies staat nergens op post nl dus het is een advies wat nergens op gebaseerd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat er toch om dat de post aankomt? En als het met DL- postcode werkt, is het goed toch...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee want dat is dus geen algemene regel bij de post. Je kunt er van alles onder of bij zetten maar de algemene regel is: land onderaan uitgeschreven. Hier toevallig een belgische site, precies hetzelfde: http://www.bpost.be/site/nl/residential/letters-cards/send/best_practices.html#4
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh dus het gaat het niet persé om dat de post aankomt? Vreemd.. dat lijkt me nl wel de bedoeling...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet mij geen woorden in de mond leggen die ik niet zeg. Laat ik het eens omdraaien: HOE kom je bij dit systeem, ik kan het nergens vinden en als je zelf iets verzint en het komt aan wil dat nog niet zeggen dat dat meteen een algemene regel is die je iedereen moet adviseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HOE ik bij dit systeem kom? Ooit eens van iemand gehoord en/of afgelezen. En het werkt!! Ik vraag je: "Het gaat er toch om dat de post aankomt?" en jij zegt: "Nee want... " En dus leg ik je geen woorden in de mond maar bevestig je het zelf. En daarbij heb ik ook niet gezegd dat het een algemene regels is (leg me geen woorden in de mond a.u.b.) Maar goed.. Ik weet dat ik gelijk heb, gezien het feit dat post aankomt dus wat mij betreft is deze discussie gesloten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn nee was een antwoord op jouw 'En als het met DL- postcode werkt, is het goed toch…"