Welk voertuig uit dit lijstje is het slechts voor het milieu: de auto, bus, vrachtwagen en waarom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze vraag kwam ik ooit tegen bij 1 van mijn schoolvakken in mijn werkboek, en volgens mij was het vrachtwagen ;)

Het beste antwoord

De auto want daar vervoer je het minste in (minder mensen en minder vracht).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De vrachtauto:deze stoot het meeste vervuilende stoffen uit.

Je vraag is wel erg ongenuanceerd: een vrachtauto die etenswaren vervoert is (min of meer) nuttig bezig: in elk geval nuttiger en schoner dan een hele rij personenauto's met brave huisvaders die dezelfde producten zelf bij de boer zouden gaan ophalen.
(Daarentegen rijden die brave huisvaders (of moeders) vaak wel weer met de auto naar de supermarkt....)

Een bus vol mensen levert per persoon weinig vervuiling op, maar bussen zitten lang niet altijd vol (integendeel).

Een personenauto met vier personen op weg naar een feestje levert weliswaar minder, maar totaal onnodige vervuiling op: bier drinken kunnen die vier thuis ook en dat is ook heel gezellig...

Zonder nuancering is je vraag dus niet goed te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen, zonder te zeer uit te wijden over de inzetbaarheid en "vervoersbelasting", die te variabel zijn; van "slecht" naar "schoon"":
1. vrachtauto (roet en fijnstof)
2. auto (steeds minder CO2 en zuiniger)
3. bus (steeds meer op LPG of waterstof)