Wat zijn mijn rechten bij een politiecontrole met een rollerbank? zie uitleg.

Heb een Tomos die gemiddeld 40/45 loopt. Standaard is de snor 25 km. Ik heb hem opgevoerd omdat ik redelijk grof gebouwd ben (95) en hij meer trekkingskracht en snelheid nodig had. Hij loopt daarom nu perfect!

Maar stel dat ik aangehouden wordt met zo'n rollerbank erbij. Wat zijn dan de rechten/plichten etc.

Ik heb in ieder geval het volgende al gelezen.

*Vanaf 39 kmh wordt er pas een boete uitgeschreven.
*De agent moet bij een Sneep rollerbank erop gaan zitten tijdens het uitvoeren van de test. (de agent moet tenminste 75kg wegen).

Klopt dit nog of wat zijn precies de regels?

met vriendelijke groeten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
6.4K

Het beste antwoord

Dat de agent (bij de Sneep) erop moet zitten klopt, zijn gewicht kan ik nergens terugvinden, en van die "vanaf 39 km/h" zou ook weleens kunnen kloppen.

Hier een samenvatting:
- Correctie is altijd 10% naar boven afgerond
- Je valt onder strafrecht als je 65+km/h scoort met alle correcties
- Na 3 keer onder strafrecht te zijn gevallen ben je je scooter kwijt
- Elke keer als je onder strafrecht valt moet je je scooter bij het politie bureau laten "keuren" en dit moet je ook betalen
- Elke keer als je onder strafrecht valt wordt je kentekenbewijs ingenomen
- t/m 10 km/h overschrijding bedraagt de boete €40
- 10 t/m 15 km/h overschrijding bedraagt de boete €60
- Op de sneep rollenbank heb je 10% correctie en dan nog eens 6km/h correctie extra eraf
- Op de Dynostar rollenbank heb je alleen 10% correctie (zwarte meetkoffer)

Dit is een citaat van deze site, waar iemand het heeft uitgezocht:
http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=16624

Ik raad je aan het hele artikel te lezen, omdat ik denk dat dan al je vragen omtrent je rechten zijn beantwoord. Mijn indruk is, dat de schrijver van het artikel weet waar hij het over heeft.
Succes!