Hoe produceert een auto een claxon?

Ja door op de claxon te drukken, maar wat "veroorzaakt" de claxon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
2.1K

Antwoorden (4)

Door een ijzeren plaat die elektromagnetisch heen en weer wordt getrokken. Net als de klepel van een deurbel.
12 jaar geleden
De claxon is een geluidproducerend onderdeel van een auto of vrachtwagen dat tegenwoordig elektrisch of pneumatisch bediend wordt.
Feitelijk is de schrijfwijze incorrect omdat het feitelijk een merknaam is die begint met de letter "K".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een claxon produceert geluid door het in trilling brengen van lucht. Het is te vergelijken met de techniek gebruikt bij de meeste blaasinstrumenten....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet blij met je vraagstelling:
Een auto maakt geen claxon;

Een claxon veroorzaakt herrie door een metalen plaatje, met behulp van magnetisme, in trilling te brengen.
Hierdoor wordt de lucht in trilling gebracht wat wij horen als geluid.
Een zelfde werking als dat van een speaker.

P.s. claxon is goed getypt.