Is de regeling om geen apart maar een wit kopie nummerbord voor lichte aanhangers Europees of Nederlands?

Als ik met een lichte aanhanger(<750kilo) zonder eigen kenteken de grens over ga geldt dan dezelfde regeling? En is het in alle Europese landen ook zo geregeld? Oftewel kunnen die ook een dergelijk kenteken aanvragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Hoofdregel: aanhangers en caravans die meer wegen dan 750 kg hebben een eigen kentekenbewijs. De kentekenplaat voor deze categorie is geel met zwarte letters/cijfers. De kentekenplaat dient ook op de aanhanger of caravan te blijven als deze gestald of geparkeerd staat.
Aanhangers en caravans die minder wegen dan 750 kg hebben hetzelfde kenteken als het trekkende voertuig. De kleur is wit met zwarte letters/cijfers.
Deze regels zijn voor jou als nederlander met je in Nederland geregistreerde voertuig met aanhanger in geheel Europa geldig.
Hoe dat in alle andere lidstaten geregeld is kan ik je niet niet vertellen.