Waarom mag je in de spits op de 130km trajecten maar 100km terwijl je vlak voor 130 nog 120km mag, is dat omdat de borden het getal 120 niet hebben?

de martixborden geven 100 aan in de spits op de 130 km trajecten bij A2, maar 120km lijkt me logischer omdat je vlak daarvoor nog gewoon 120 mag, ik vermoedt dat de borden nog niet zijn aangepast vanuit de 120km-tijd, want max snelheid was 120 dus dat hoeft dan niet op de matrix te verschijnen dus zit die optie niet op het bord,, ik denk dat het dus nog oude borden zijn boven de weg....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vroeg ik mij ook al af!

Antwoorden (1)

Nee hoor, geen oude borden.
In de spits wordt op veel trajecten met spitsstroken de max snelheid verlaagd naar 100km/u. Dat is een bewuste keuze om zowel veiligheid als doorstroming te bevorderen: een spitsstrook is smaller dan een reguliere rijbaan.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah gevonden....
Ik kan nergens op je antwoord reageren tenminste ik zie niet hoe, dus even per mail, maar je begrijpt mijn vraag niet, er is een traject waar je 130 mag kennelijk is dit een veiliger traject dan het traject van 120km max vlak daarvoor anders was de max snelheid ook daar wel 130 geweest, in de spits is het drukker dus verlagen ze heir en daar de snelheid maar toch raar dat dit niet verlaagd wordt naar 120km zoals het iets gevaarlijker traject darvoor maar meteen naar 100km, dat is raar dus denk ik die optie sit natuurlijk niet op het bord want dat bord stamt uit de tijd dat je max 120km mocht….....