Tmc voor de auto is deze eigenlijk ook los te koop (zonder navigatie ) of werkt dat alleen maar met navigatie helaas?

heb een dure nav/radio ..openslaande scherm maar er zit geen tmc op helaas (wil meer informatie van te voren bij file onstaan )om ergens anders de route te volgen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Er bestaan losse RDS TMC ontvangers, ik heb er een paar jaar geleden 2 gekocht voor een paar tientjes uit de uitverkoopbak van Halfords.
Kennelijk weet vrijwel niemand wat je er mee kan zodat ze nooit populair geworden zijn.
Het is een radio ontvanger met een twee regel tekstdisplay waarop de verkeersinfo op verschijnt.
Hij zoekt vanzelf zenders met TMC-info en sorteert ze keurig op wegnummer.
Ik geloof niet dat je ze nu nog ergens nieuw kunt kopen, maar bij mij werken ze nog prima in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk.

Toegevoegd na 7 minuten:
De fabrikant GNS Gmbh had trouwens ook nog een CF-module voor PDA's met daarbij software zodat je de verkeersinfo-teksten op de PDA gelezen kon worden.