Waar komt de ergernis van Files vandaan?

Diegene die zo compleet mogelijk is, verdient het beste antwoord.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.9K

Het beste antwoord

In het begin is het ergernis. Je bent al een beetje laat van het werk gegaan, hebt zin in een gezellige avond, lekker thuis zijn, je reed net lekker en opeens sta je stil.
Als je dan nog een schakelbak hebt, krijg je bijkans kramp in je benen van het koppeling indrukken, loslaten, indrukken, loslaten.
Op zo'n moment kun je er ook op rekenen dat je blaas zich gaat melden, je hebt honger, maar het laatste pakje sultana's was gisteren in de file al op.
Je gaat naar de andere baan, want die gaat sneller, maar hetzelfde geld weer als je op de andere baan zit.
Je verveelt je. Het is zinloos...

Op een gegeven moment, na heel veel files verandert de ergernis trouwens in gelatenheid. Je verandert er immers toch niets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Je kunt niet doorrijden, dat is de ergernis, meer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het naar huis willen gaan... na het werk al aan de bank thuis denken, het vrouwtje/mannetje, kinderen, lekker eten, vrij zijn, noem maar op.

Dan sta je ineens stil...in de file! En duurt het weer langer om dan thuis te komen terwijl je er zelf NIETS aan kan doen. Het is wachten tot je weer kan rijden zonder dat je weet waarop en hoe lang je wacht.

Erg vervelend..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen stress opbouwen als ze aan een onprettige situatie niks kunnen veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmzzz...

Zo orrigineel mogelijk? Dan ga ik toch even een stukje citeren van een groot Nederlands komiek...

"Verkeersinformatie.
Op de nu volgende wegen moet rekening worden gehouden met file-vorming en vertraging.
Op de weg Groningen-Goes staat een file van vijftien kilometer
Op de weg Maastricht-Den Helder staat een file van drieentwintig kilometer."

File.
'k Zit weer in een file
Wel zo'n duizend wielen
Netjes op een rij.

Stil staan.
Wachten tot we doorgaan
Mag ik even voor gaan
Want ik wil naar huis

File.
Oh jongens, wat een file
Wel meer dan duizend wielen staan
Hier op een rij

File
Oh, wat een file
Vier van die wielen
Die zijn van mij

Hopen
Dat het gauw voorbij zal zijn
In de verte rijdt een trein
Vliegensvlug naar huis

File
Oh jongens, wat een file
Wel meer dan duizend wielen staan
Hier in de rij

Eindeloos
Achter een Van Gend en Loos
Ik blijf kalm, ik word niet boos
Maar ik wil naar huis

File
Oh, wat een file
Wel duizend wielen
Staan in een rij

File
Oh, wat een file
Vier van die wielen
Die zijn van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gdanonym;

Iemand die per OV reist moet ook vertragingen voor lief nemen, maar dat lijkt minder frustrerend te zijn, je weet tevoren al dat je bent overgeleverd aan een systeem en hen die dat draaiende houden. De automobilist stapt vaak in de auto met idee te kunnen gaan en staan waar en wanneer en hoe hij wil; eenmaal in de file is dat een illusie die aardig frustreren kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ergenis voelt kom je te laat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen is gehaast. Waarschijnlijk omdat ze het te druk hebben. Helaas heb je maar 24 uur in één dag en dat is voor sommige mensen te weinig.
Dan wordt je ongedurig en ga je je ergeren.
Jammer, want je kunt er toch niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ergenis files staat in de top 10 op de 5de plaats.
Dus dat valt dan nog wel mee als je het zo bekijkt.
Top 10 ergernissen in het verkeer:

1. Bumperklevers
2. Agressief rijgedrag
3. Rijden met alcohol op
4. Onnodig links rijden
5. Files
6. Geen richting aangeven
7. Zondagsrijders
8. Op het laatste moment ritsen
9. Parkeerproblemen
10.Drempels

Maar de ergenis in de file tja je had ook anders al veel eerder thuis geweest,lekker bij je gezinnetje of relax iop de bank met een biertje,wat je het liefs doet als je je wilt ontspannen.

En voor de gene die zich ergeneren aan de file er is ook een leuke top 10 wat je kan doen als je in de file staat

Top 10 van tijdsbesteding in de file:

1. Muziek luisteren
2. Nadenken
3. Eten en/of drinken
4. Bellen
5. Kletsen
6. Roken
7. Niets/weet niet
8. Flirten
9. Anders
10. Mobiel werken

dus wie weet kan je er zelf nog wat leuks van maken in die extra tijd dat je dankzij de file in de auto zit??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat die ergenis komt van het wachten, moe zijn, en ongeduldig zijn.
Dit alles maakt, dat je je gaat ergeren en soms, heel soms een kort lontje krijgt :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel files worden veroorzaakt doordat mensen te weinig remafstand houden. Als ik dan in een file zit denk ik aan de mensen die er prat op gaan dat ze kort op elkaar rijden en van mensen die een normale afstand houden beweren dat ze niet kunnen rijden; dan erger ik me aan die domheid die waarschijnlijk de oorzaak is dat we allemaal weer in de file staan.