Wat houdt mobiliteitsgarantie precies in? Kan ik daarvoor ANWB wegenwacht of de reis en krediet brie opzeggen?

Ik heb een auto van bouwjaar 2009. Volgens mij, en ik ben een leek op dat gebied, heb ik daar mobiliteitsgarantie op. Kan ik nu bijvoorbeeld onderdelen zoals de wegenwacht de IRK. Ik heb zomers er een caravan achter hangen en ben dan meestal naar het buitenland

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K

Het beste antwoord

Dat ligt helemaal aan het merk van je auto. En heel(!!) vaak zit je caravan er ook niet in. Ik zou hem zeker niet gelijk opzeggen, maar goed de voorwaarden naast elkaar leggen. Ik weet de voorwaarden van een aantal merken, maar niet allemaal ;)

Nogmaals! Niet zomaar opzeggen, er zit regelmatig een groot verschil in. Ook hebben bepaalde auto's maar een bepaald aantal jaar mobiliteitsgarantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

mobiliteitsgarantie is vergelijkbaar met wegenwachtservice. Wat er precies onder valt is merkafhankelijk. Je zult bij je dealer moeten navragen wat er allemaal onder valt.
De reis en kredietbrief maakt het makkelijker om in geval van nood dingen geregeld te krijgen maar uiteindelijk moet je wel alles betalen - voor zover ik weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is het zo met mobiliteitsgarantie, dat bij een stranding jij de dealer belt, en deze schakelt dan de wegenwacht in. Het is dezelfde wegenwacht die jij direct zou bellen, alleen gaat het nu via een omweg. In sommige gevallen kan de dealer eerst nog kijken of er een collegadealer in de buurt van je stranding zit en deze naar jouw auto laten kijken. Als je in het buitenland verblijft kan er soms veel tijd verloren gaan.
Oké, daar staat tegenover dat deze service dan wel gratis is, maar dat geldt ook slechts voor een beperkte tijd, de tijd dat een auto bij normaal gebruik en normaal onderhoud jou toch niet in de steek laat.
jc54