waar staat die S voor in het logo van ferrari?

ik vroeg me dit af omdat ik in het Ferrari museum was en kon niks vinden waar de S voorstond. ook kon ik het niet vinden op internet dus vandaar de vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
6.6K

Het beste antwoord

De S staat voor scuderia ; een Italiaans woord dat van oudsher 'renstal' betekent, maar vooral wordt gebruikt in de autoracerij en dus tegenwoordig meer 'raceteam' of 'formule-1-team' betekent.

Er zijn meerdere van dergelijke teams te vinden in de Formule 1 met name, die allemaal Scuderia in de naam voeren ; Ferrari is er één van.

De term dateert uit de tijd dat er nog met paarden werd geraced (en ook het paardje in het logo zal daar iets mee te maken hebben) en de term is als het ware mee-geëvolueerd met de sport.

Toegevoegd na 4 minuten:
(vgl Spaanse raceteams die vaak 'escuderia' heten, zelfde stam, zelfde ontwikkeling.

En ik moest even zoeken, maar hier toch een link waarin het scuderia / renstal ferrari wordt genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord met veel informatie. Dus bedankt beste antwoors

Andere antwoorden (2)

Dat staat voor "Scuderia Ferrari"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je was me voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+