Ik wil een snelle auto als beginnend bestuurder, iedereen raadt het me af. Maar ik wil die auto heel erg graag. Wat moet doen?

Hij heeft 225 pk en kan 240km u Ik heb net mijn rijbewijs. Maar het is mijn droomauto en in kan hem goedkoop krijgen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
5.9K

Antwoorden (10)

Leer eerst in een auto met minder vermogen het voertuig goed te beheersen. Ik heb iemand met zo'n auto als jij wilt al na 1 dag in de vangrail zien belanden; hij keek heel sneu. En een ander die een Porsche mocht wassen die de Porsche bij het verplaatsen al aan gort reed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerst met een normale auto wat ervaring opdoen.
Natuurlijk kun je daar ook hard mee rijden maar 1 met 225 pk is wel extreem.
Over een paar jaar is je droomauto er ook nog wel en misschien nog wel mooier en luxer.
Er zijn genoeg leuke auto s te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je graag wil, moet je zien te realiseren!

Kun je het met eigen middelen en op eigen kracht, dan moet je de spijker op zijn kop slaan.

De kans dat je als beginnend bestuurder een adrenaline kick krijgt tijdens het wakker maken van al die pk's is vrij groot!

Dus dat verhoogt de kans op een invordering rijbewijs/hoge bekeuring en of een (ernstig)ongeval!

Een auto met 225 pk valt niet onder de goedkope inruilers, maar als je deze vind voor een zacht prijsje, mag je wel extra alert zijn op de staat van de auto.

Vaak zijn dit soort auto's behoorlijk afgeragt en hebben dus extra geld en aandacht nodig om te blijven rijden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Informeer eerst bij je verzekering!
De kans dat je de auto op jouw naam niet kan verzekeren is vrij groot aangezien je beginnend bestuurder bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet dat je in Nederland toch niet hard kan rijden, en als je al een keer het gas kan intrappen dan kan je ook nog rekenen op fikse boetes door traject controles, en flitsers.
Daarnaast ben je een beginnend bestuurder, dus je kan niet zo veel foutjes maken, je weet wat de consequenties zijn binnen 5 jaar 3 punten je je bent je rijbewijs weer kwijt. En die punten krijg je onder andere door snelheidsovertredingen.

Maar ik neem aan dat ondanks je een beginnend bestuurder bent, je verstandig genoeg bent en dat je je rijbewijs en auto graag wil behouden.

Dus ja waarom niet!? Gewoon gaan kopen die auto zou ik zeggen, het is op dit moment je droomauto, je hebt er nu het geld voor en je wil die auto gewoon hebben. Dus doen zeg ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zoiets wilt:
Dat is je eigen keus. Het kan en mag....maar let op de dure verzekering voor beginners. (Geen no claim).

Ga ook na of die auto ooit schade heeft gehad, check bij de politie of die wagen niet als gestolen te boek staat en check of de km stand klopt (nationale autopas)

Het eerste wat je dan echt zou moeten doen is een rijvaardigheidstraining en/of sliptraining volgen om je wagenbeheersing te verbeteren.

Rij ook daarna voorzichtig en ga hooguit op speciale gevorderde rijvaardigheids trainingen op een circuit echt die pk's proberen, met instructeur erbij. Bv een dagje nurburgring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon doen en rustig beginnen om de auto aan te voelen, niet gelijk met het gas vol open rijden wat heel erg verleidelijk is. En 225 pk is wel veel maar niet superveel pk, dus het moet wel goedkomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je van jezelf zeker weet dat je niet sneller dan 130 km per uur gaat rijden,
kun je het gewoon doen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het je willen afraden, om verschillende redenen.

- Je bent beginnend bestuurder, deze auto kun jij alleen voor een ernom hoge prijs op je eigen naam verzekeren (let op: een verzekering kan moeilijk doen als jij niet als hoofdbestuurder op de polis staat bij evt. uitkering schadebedrag!)
- Duur qua verbruik en onderhoud
- Wat is jouw verkeersmentaliteit? Kun jij wel met zo'n auto omgaan en zoja, is dat dan wel verstandig?
-In nederland kun je nergens hard of onverantwoord rijden (en das maar goed ook) Ze pakken je gegarandeerd en dan ga je voor een goeie... Laat staan de verkeersrisico's voor anderen

Ik zou een andere egobooster zoeken. Het zou tenslotte jammer zijn als jou "droomvoertuig" jezelf of anderen ernstig letsel zou toebrengen. Helaas van dichtbij moeten meemaken.

Laat het rusten en ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen. Koop een sportieve "normale" en betaalbare auto.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hem koopt voor de looks en niet gek gaat doen. Waarom dan niet. Ik rijd zelf vrij rustig maar heb ook 330 pk het enige nadeel is het verbruik , onderhoud, verzekering Echt hard rijden kun je enkel nog op sommige plaatsen. Mijn volgende auto wordt weer een 320d, niet extreem snel maar wel heel zuinig en veel goedkoper in onderhoud!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Besef eens dat begeren soms mooier is dan het bezitten! Wanneer je wacht tot je meer ervaring hebt zul je er ook meer plezier aan beleven