Zijn politiescooters opgevoerd?

Ik zie vaak twee agentjes (het zijn niet van die gasten waar je vanaf ziet dat je er geen ruzie mee wilt) op hun scooters rijden (vaak neos) en dan vraag ik me af of die gasten er rijden om fietsers te bekeuren of om te snelle scooters/brommers te bestrijden. Als ze tegen die brommers/scooters op moeten, dan zijn die dingen toch ook gewoon opgevoerd en zijn de agenten zelf ook in overtreding... (want ze mogen alleen de wetten overtreden als er een noodgeval is, denk aan rood licht, zwaailicht en hard rijden) want als ze patrouilleren is er nog geen noodgeval en mogen ze dus niet op een opgevoerde scooter zitten, net als u en ik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (4)

Wat je zegt, dat klopt helemaal in theorie, maar het klopt niet in de praktijk helaas...

De politie is meet met twee maten, helaas...

Ze zijn ongetwijfeld standaard met een groter vermogen uitgerust, met natuurlijk een uitzonderingspositie in de wet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk zijn die dingen opgevoerd! Hoe moeten ze anders fatsoenlijk hun werk doen, en de roekeloze scooterguys van de weg halen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AHUM ! ik rij ook scooter en mijn scooter rijd ook behoorlijk snel ! .de scooters van de politie zijn volgens mij gewoon standaart ..mij houden ze niet bij ! mijn top is 85 km dan zouden ze toch harder moeten gaan ..sommige van die dingen rijden tegen de 135km levensgevaarlijk ...ik rij wel door maar waar het kan ..ben 49 jaar zeg ..en mij scoot is er op gemaakt in italie rijden ze standaart zo hard ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles is standaard, niet alleen scooters, maar ook de auto's en motoren.
Politie heeft wel vrijstellingen voor een aantal zaken, maar mag niet zelf bepalen dat ze voertuigen gaan "opvoeren".
Ik heb het dan over de gewone voertuigen.
Wel zag ik laatst dat ze met een motorscooter meereden over de fietspaden en dan de opgevoerde scootertjes eruit pikten.