Je kan -indien er niet meer dan een eenvoudig zeefsysteem op de motor is gebouwd- een bypass filter (laten) plaatsen:

Radiale Micro Filtratie
Het filter filter is een Radiaal Bypass Micro Filter met een officiële ISO-gecertificeerde bèta waarde voor de filterfijnheid. De te reinigen olie wordt onder druk het filterhuis ingeleid dat aan de boven,- en onderzijde volledig is afgesloten. Alvorens terug te vloeien moet de olie daarom door alle gewikkelde lagen van het filter materiaal heen. Kanaalvorming van de olie in het filter is hierdoor onmogelijk.

Aan dit gepatenteerde principe dankt de Radiale Micro Filtratie van haar grote efficiëntie.

Overigens kan je ook je motorolie gewoon vervangen :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met behulp van een grote conische trechter waarin je een doek legt.

Dit kost wel veel tijd omdat de olie gewoon met behulp van de zwaartekracht door de doek moet lopen.