Klok met radiostiltezones.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
De eerste goede verklaring voor de gekleurde blokjes.
Nou nog even uitleggen over het hoe en waarom van radiostiltes... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar was ik op al naar op zoek (wordt welliswaar niet om gevraagd).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal juist! +1

Andere antwoorden (5)

het is een
Scheepsklok met sectoren 4", quartz-uurwerk, messing huis incl. batte

Toegevoegd na 18 seconden:
inclusief batterij dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheepsklok met wachturen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's een scheepsklokje. Twee tientjes bij de kijkshop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een kompas klok
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, baby-g...!
http://www.casio-europe.com/nl/watch/milestones/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PRO TREK, dus;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goh. ben ''benieuwd'' wie jou die +1 heeft gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@naatje
Weet die kat al wat een mooie muis je hebt, en waar deze uithangT?
Het antwoord van Toet klopt helemaal!

Een toevoeging op zijn antwoord:

Silence period

Ship's radio room clock. Twice each hour, all stations using 2182 and 500 kHz were required to maintain a strictly enforced three-minute silence and listening period, starting at h+00, h+30 and h+15, h+45. This allowed any station with distress, urgent or safety traffic the best chance of being heard at that time, even if they were at some distance from other stations operating on reduced battery power, or perhaps reduced antenna efficiency, as for example in a dismasted vessel. As a visual aide-memoire a typical clock in a ship's radio room would have these silence periods marked by shading the sectors between h+00 to h+03 and h+30 to h+33 in green. Similar sectors were marked in red for what used to be the corresponding silence and listening period on 500 kHz. These silence periods are no longer required as the introduction of GMDSS has produced alternative automatic watchkeeping systems.

Om een lang verhaal kort te maken... Elk kwartier moest er een radiostilte zijn van 3 minuten om eventuele noodoproepen te horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dat kon ik dus nergens vinden... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwam er zelf ook moeilijk achter, toch gelukt. Zou er ook niet aan hebben gedacht om te zoeken op 2182 Khz...