Mag men zomaar bestelbusjes van werk op een woonerf parkeren?

Ze nemen gerust 1,5 plek in omdat het best behoorlijke busjes zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
16.9K

Het beste antwoord

Veel gemeenten hebben hiervoor een bepaling in hun APV. Voorbeeld:

Artikel 5.1.6 Parkeren van grote voertuigen.

Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter op de weg te parkeren, anders dan op een door het college van burgemeester en wethouders aangewezen weg of plaats.

Het college van burgemeester en wethouders kan bij de aanwijzing nadere regels stellen met betrekking tot het gebruik van de in het eerste lid bedoelde aangewezen wegen of plaatsen.

Het college van burgemeester en wethouders kan van het in het eerste lid gestelde verbod ontheffing verlenen.

Kortom, je zou het bij de gemeente moeten informeren.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of kijk op de site van de gemeente of je de APV (Algemene Politie Verordening) kan lezen; daar staan dit soort dingen in.

Andere antwoorden (4)

Dit stond ergens op een site:
Ook voor bedrijfsauto's wordt wegenbelasting betaald en die mogen dus ook gewoon in een woonwijk parkeren.
dus waarschijnlijk mag dit gewoon, omdat er wegenbelasting voor wordt betaald :)

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat mag wel. Wij hadden hier in de wijk ook iemand wonen die zijn bus bij ons op de parkeerplaats zette. Maar iemand uit de straat is hem gewoon vriendelijk gaan vragen of hij zijn bus ergens anders neer zou willen zetten (hij woont zelf niet in onze straat, maar een paar straten verderop waar minder parkeerruimte is). En sindsdien zet hij de bus ergens anders waar meer ruimte is. (nog een sstuk verder van zijn huis vandaan, in het winkelcentrum)
Dus hoewel hij op zich recht heeft om te staan waar hij staat, kun je met een gewoon gesprek toch wel een eind komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag het is gewoon een auto waarvoor wegenbelasting wordt betaald en die mag je gewoon parkeren op plaatsen waar auto's mogen worden geparkeerd. Niets mis mee dus. Deze persoon rijd in deze wagen voor zijn werk en dit is zijn vervoer daarvoor.
12 jaar geleden
Ja, in een (woon) erf mogen bestuurders alleen parkeren in de daartoe bestemde of aangeduide (P) vakken, of aangegeven parkeerplaatsen.
Zolang er geen ontheffing voor een bepaald voertuig is of het door een verbod verboden is, mag iedere bestuurder op de openbare weg zijn of haar voertuig parkeren.
Als het te veel hinder veroorzaakt even de bestuurder aanspreken.
Het is dus wel zo dat hij of zij alleen in de bestemde vakken mag parkeren en niet op andere plaatsen binnen een erf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste minner, Even de regels op een erf nakijken!!