Waarom wordt er op een fietspad waar de auto 'te gast' mag rijden aan de zijkanten onevenredig klinkers gemaakt en in het midden asfalt?

Bij ons in de stad is de ene kant van de weg het stuk klinkers breder dan aan de andere kant van de weg.
Er is aan beide kanten ook geen verschil mbt parkeren oid.
Het is overigens géén stoep.Die zit er nog naast.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

De klinkers worden gelegd om de automobilist er opmerkzaam op te maken dat hij op het fietspad rijdt; het kan zijn dat het fietsverkeer in de spits aan een kant drukker is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees niets over markeringen of andere tekens op het wegdek of bebording, ga er dus vanuit dat het hier gaat om zogenaamde suggestie stroken.

Dit soort stroken worden aangelegd om de snelheid van motorvoertuigen te verlagen, het is dan ook een gebied wat veelgebruikt wordt door fietsers en voetgangers.

Zonder belijning, verkeerstekens op het wegdek al dan niet in combinatie met bebording heeft het geen enkele wettelijke betekenis.