jullie kennen vast het liedje kling klokje klingelingeling nog wel.maar waar slaat kling klokje kling op?een klok zegt toch dingdong,bimbam of tiktak?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Een klok zegt nooit iets! HIj kan hooguit een geluid maken wat wij mensen vinden lijken op de uitspraak ...

En aangezien gehoor iets heel persoonlijk is kan het best zijn dat de eerste bedenker er toch echt kling in hoorde.

De koekkoeks klok werd in eerste instantie gemaakt met nijlpaarden (zie bron) maar aangezien nijlpaarden geen koekkoek zeggen, is het ontwerp iets gewijzigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb het net gevraagd aan mijn klok, maar zowel mijn klok als klepel houden zich uitermate stom.

Voor stomme minduimdrukkers: stom = niets zeggend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt ook hele kleine klokjes-meestal noemen we die trouwens belletjes -en die zeggen gewoon klingelingeling.
Klokje slaat dan voornamelijk op de vorm,want er zijn natuurlijk ook ronde en andersvormige belletjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klokjes zeggen nooit iets, hooguit maken ze een geluid dat lijkt op....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Achja, ik gebruik altijd gewoon 'zegt' voor dingen die geluid maken ; iets te lang tussen de kleine kinderen gezeten vrees ik :lol: De bel zegt tring, de telefoon zegt tuut tuut, de auto zegt broem....je kent dat wel.
Volgens mij gaat het hier om een kerkklokje, wat vroeger de mensen deed samenstromen.