Wie kan mij vertellen wat een paar aspecten zijn van de dichtheid van het wegennet, zoals de Randstad in nederland en het Ruhrgebied in Duitsland ?

duidelijk toch? ik vraag me af hoe het komt dat de Randstad een dichter wegennetwerk heeft dan bijvoorbeeld groningen, zoveel mogelijk redenen graag !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

In de randstad en in het Ruhrgebied wonen zoveel mensen dat er veel snelwegen nodig zijn om iedereen mobiel te laten blijven. Maw de bevolkingsdichtheid is daar veer groter dan in Groningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat de dichtheid van het wegennet in Groningen ongeveer net zo groot is als in de Randstad, alleen zijn er in de randstad meer wegen met een hogere categorie. De dichtheid van het Hoofdwegennet is in de Randstad dus wel groter.
Mobiliteit is altijd een kwestie van herkomsten en bestemmingen. In de Randstad heb je veel bestemmingen die veel mensen aantrekken, dus daar gaat veel verkeer naartoe. Al dit verkeer heeft een plaats op de weg nodig, dus is er veel asfalt nodig, dus zijn er veel wegen nodig.