Waar staan de getallen voor onder een stoplicht? Je ziet bv/ 8.1 of 9.1 staan op het zwarte gedeelte onderkant stoplicht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
3.8K

Antwoorden (4)

Om aan te geven om welk licht het gaat als er een stuk is. Anders zou de reparateur elke paal en elk lampje apart moeten controleren eb dat is onnodig veel extra werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou zo'n nummer aangeven dat het licht stuk is? Hoe zie je dat voor je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er een lampje stuk is kan je dat doorgeven op een telefoonnummer met het nummer van de paal erbij en dan weten ze precies welke er kapot is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woordje bijvoorbeeld had er bij gemoeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bedoeling was goed +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, ja dan snap ik je antwoord wel. plus ter compensatie.
De nummers op stoplichten geven aan op welke plek op het kruispunt de lichten staan. Samen met het nummer van het kruispunt weet de politie of de gemeente zo exact waar in Nederland het stoplicht staat.

De nummers vind je bij grote stoplichten vaak onder het groene licht en bij kleinere stoplichten op de zijkant van de paal. Stoplichten voor auto’s, fietsers, voetgangers of trams en bussen hebben allemaal hun eigen nummer. Als een stoplicht het niet doet kan je het nummer opschrijven en het doorgeven aan de gemeente zodat zij het stoplicht kunnen maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Stoplicht = verkeerslicht ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het zien als de identificatie van het armatuur of paal.

Het nummer staat op tekening. Je kan het nummer opzoeken, dan zie je waar dat deze zich in de installatie bevindt. Ook weten ze precies wat er hangt of aan zit.
(Neem je gelijk de goede spullen mee)

Het werkt net zoals in de installaties van bedrijven. Met een installatietekening met daarop
meterkastnummers, groepnummers en stopcontactnummers.
Om snel storing op te kunnen lossen, is zo'n identificatie heel belangrijk.
Je moet weten waar de stroom vandaan komt. Om het uit te schakelen en er aan te werken. Bijvoorbeeld.
Dat zelfde werkt zo met lichtmasten en verkeerslichten.

Waarschijnlijk beginnen alle lichten op dat kruispunt met een 8. En dan is 8.1 de eerste. 8.2 tweede.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de palen worden ermee genummerd, geteld en geregistreerd.