Zijn de groene stroken op de wegen in het donker ook te zien?

Er zijn wegen in Nederland met dubbele lijnen en daartussen in een groene strook. De kleur duidt aan dat je maximaal 100 km/u mag rijden. Maar ik vraag me af of je in het donker met je lichten aan kunt zien dat op de weg een groene strook loopt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Uit ervaring weet ik dat de groene baan nog steeds te zien is, iets moeilijker dan overdag maar met normale witte koplampen zie je het toch wel.
In het oranje natriumlicht dat bij sommige wegen als straatverlichting gebruikt wordt is het groen moeilijker te onderscheiden: in oranje licht lijkt groen namelijk zwart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb Xenon verlichting. Daarmee kun je de groene stroken goed waarnemen in het donker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De groene strook heeft aan weerszijden witte strepen. die zie je wel!